Frågor & svar

bild

Jobb & Ansökningar

Hur söker jag jobb på Lidl?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Vi tar bara emot ansökningar online via vår egen jobbsida: jobb.lidl.se. Man kan inte göra en spontanansökan, utan endast söka utannonserade tjänster.

Hur gör jag om jag inte kan logga in med mina uppgifter på jobbsidan?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Om du inte får upp fönstret med lediga tjänster, testa följande:
 
- Avaktivera blockering av popup-fönster
- Byt webbläsare från Explorer till Mozilla Firefox
 
 Om lösenordet inte fungerar:
 
- Lösenordet måste bestå av minst 8 tecken totalt och innehålla minst 4 bokstäver, minst 1 siffra och minst 1 specialtecken.
  (Exempel på bra lösenord är: Vinter1+. Vattenmelon9! etc.)
- Lösenordet får inte innehålla del av ens namn eller användarnamn
- Kommer du inte ihåg ditt användarnamn måste du registrera dig på nytt.
 
 Om du är spärrad p.g.a. för många inloggningsförsök:
 
Ge dig själv ett nytt lösenord och vänta en halvtimme innan du loggar in med det nya lösenordet.
Om du försökt flera gånger och fortfarande är spärrad, skicka ett mejl till supporterec@lidl.se.

Butik

Var hittar jag butiksinformation och öppettider?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Klicka här för att komma till vår butikssök där du hittar adresser, öppettider och annan information.

Hur kan jag hitta telefonnumret till just min Lidl-butik?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Våra butiker tar inga kundsamtal, eftersom vår personal ute i butikerna fokuserar på kunderna i butiken. Använd gärna vårt kontaktformulär istället, eller ring 020-190 80 70, för att komma i kontakt med oss.

Vad gör jag om jag har glömt kvar en produkt eller sak i en butik?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Kontakta vår kundtjänst på 020- 190 80 70 eller använd vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig.

Vilka betalmedel tar Lidl emot?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Vi tar emot kort- och kontantbetalning, samt betalning via Apple pay & Samsung Pay. De enda kort som vi inte kan ta emot är Diners.

Kan jag handla mot faktura eller företagskonto?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Detta är inget vi erbjuder i dagsläget, utan vi hänvisar till kort- eller kontantbetalning.

Kan jag handla på rekvisition?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Vi tar endast emot rekvisitioner som är utfärdade av kommunen. Rekvisitionen behöver innehålla följande uppgifter: utfärdarens namn, underskrift och telefonnummer, för- och efternamn på personen som ska använda rekvisitionen, belopp samt datum som rekvisitionen är utfärdad. Rekvisitionen gäller ej för köp av alkohol eller NonFood-varor (d.v.s. varor som inte är livsmedel). Om rekvisitionen ska gälla för tobak måste detta anges.

Produktförfrågan

Jag gillar inte artikeln eller den är defekt. Vad kan jag göra?
Dölj innehåll
Visa innehåll

För dessa varor erbjuder vi 90 dagars nöjdhetsgaranti. Enda undantaget är bad- och underkläder, som vi inte tar i retur. Kontakta vår kundtjänst, eller ta med varan till närmaste Lidlbutik, så hjälper vi dig vidare. Glöm inte att spara kvittot.

Jag är inte nöjd med kvaliteten på livsmedlet. Kan jag returnera det?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Vi erbjuder 90 dagars Nöjd-kund-garanti på hela vårt livsmedelssortiment. Det betyder att du alltid får pengarna tillbaka om en vara inte uppfyller dina förväntningar - oavsett orsak. Kontakta vårt kundtjänst eller ta med varan till närmsta Lidl-butik, så hjälper vi dig vidare. Glöm inte att spara kvittot.

Hur gör jag om jag vill att Lidl tar in en specifik produkt till sortimentet?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Om man vill önska en produkt till vårt sortiment är man välkommen att kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.

Vilka åldersgränser gäller på Lidl?
Dölj innehåll
Visa innehåll

På Lidl gäller 18-årsgräns vid köp av alkohol och tobak, samt 15-årsgräns vid köp av energidryck.

Reklam

Hur gör jag om jag vill få reklamblad från Lidl?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Vi kan tyvärr inte dela ut reklamblad specifikt till enskilda hushåll. Vi ser över våra utdelningsområden ett par gånger per år, då alla postnummer inte får reklam utdelat. Önskar du få reklam i ditt område kan du kontakta kundtjänst, så registrerar de ett önskemål om detta. Självklart kan du när som helst ladda ner aktuella reklamblad digitalt från vår hemsida.

Du kan också prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev för att få aktuella erbjudanden till din e-postadress en gång i veckan. Fyll bara i formuläret på följande länk. https://www.lidl.se/sv/Prenumerera.htm

Du kan även ladda ner vår App för iPhone och Androidtelefoner.

Jag vill inte ha er reklam i min brevlåda. Vad ska jag göra?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Broschyrutdelningen sker som oadresserad reklam. Vänligen ange på din brevlåda att du inte vill ta emot reklam.

Leverantörer/Sponsring

Hur gör jag om jag skulle vilja bli leverantör till Lidl?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Om ditt företag vill erbjuda en produkt till Lidl, eller önskar bli leverantör, är du välkommen att fylla i vårt kontaktformulär. Berörd inköpare kommer sedan att återkomma vid intresse. Glöm inte att skriva med dina kontaktuppgifter.

Jag önskar få Lidl som sponsor. Till vem kan jag vända mig?
Dölj innehåll
Visa innehåll

Vänligen fyll i vårt kontaktformulär. Skriv tydligt vad sponsringen gäller för, vilken Lidl-butik som ligger närmast samt kontaktuppgifter till den som är ansvarig för sponsringsansökan. Observera att du behöver vara ute i god tid så att ditt ärende hinner bearbetas innan eventuellt event äger rum.