Tävling! Handla för minst 400 kr och samla stämplar i appen

Nu har du chansen att vinna kalas och fribiljetter hos Jumpyard! Handla för minst 400 kr och samla stämplar i Lidl Plus-appen.


Du får en stämpel för varje 400 kr du handlar för per köptillfälle. När du har samlat en Lidl Plus-stämpel i appen, kommer du att kunna skicka in ditt fulla stämpelkort och bekräfta om du vill delta i vinstdragningen. Tävlingen pågår under perioden från 12.08.2024 till 01.09.2024 och du kan skicka in fler än ett fullt stämpelkort under denna period. Presentkort och pant är inte stämpelkortsgrundande.

Se detaljerad information om priserna i tävlingsvillkoren nedan.


  1. Tävlingsperiod: 12/8 - 1/9

    Tävlingsperiod: 12/8 - 1/9

  2. Vinster

    Vinster

FULLSTÄNDIGA TÄVLINGSVILLKOR

Allmänna villkor och dataskyddspolicy för vinstdragning

I. Villkor

1. Behörighet att delta

Vinstdragningen sköts av Lidl Sverige (Lidl Sverige Kommanditbolag, org. nr 969667–6312, Box 6087, 177 45 Järfälla).


Förutsättning för deltagande i vinstdragningen är att Lidl Plus-appen är installerad, att ett konto skapats och används i Lidl Plus samt att ett fullt stämpelkort (1 st stämpel) intjänas och skickas in för kontot. Hur du går till väga beskrivs närmare under punkt 2 nedan.


Genom att skicka in ett fullt stämpelkort och delta i vinstdragningen anses deltagarna ha accepterat tävlingsvillkoren. Endast fysiska personer som är 18 år eller äldre och bosatta i Sverige är berättigade att delta. Det är inte möjligt att delta för tredje parts räkning.


Kampanjen kommer att genomföras under perioden från 12.08.2024 till 01.09.2024.


2. Samla stämplar, deltagande i vinstdragningen

Varje gång kunder gör ett köp under kampanjperioden på lägst 400 kr och identifierar sig i kassan via Lidl Plus-appen, kommer en Lidl Plus-stämpel automatiskt att krediteras kontot i Lidl Plus-appen. Stämplar samlas per köp, baserat på den sammanlagda summan av alla varor, där presentkort och pant är inte stämpelgrundande. Det är möjligt att tjäna mer än en stämpel per köp, för varje 400 kr som det handlas för tillkommer en stämpel (400 kr, 800 kr, 1200 kr o.s.v). Så snart minst 1 st Lidl Plus-stämpel har samlats i appen, kommer kunden att bli ombedd att bekräfta om hon/han vill delta i vinstdragningen. Kund bekräftar genom att klicka på "Skicka stämpelkort"-knappen och det är nödvändigt för att delta i vinstdragningen.


3. Urval och underrättelse om vinnarna

Vid deltagande i vinstdragningen kommer deltagarnas kund-ID och vid vinst även deras förnamn/efternamn, telefonnummer och e-postadress att skickas från Lidl Plus (som drivs av Lidl Stiftung & Co. KG) till Lidl Sverige.


Vinnarna utses genom lottdragning som sker efter avslutad tävling v. 36, vid ett icke offentligt sammanträde. Upprepat deltagande är möjligt. En deltagare kan inte vinna fler än en (1) vinst.


Alla 20 vinnare av 1:a priset (Jumpparty Midi hos JumpYard) kommer att underrättas via e-post till de uppgifter som är registrerade i kontot i Lidl Plus-appen. Om vinnaren av 1:a pris (Jumpparty Midi hos JumpYard) inte bekräftar sin vinst inom 7 dagar efter att ha blivit underrättad om vinsten, förfaller anspråket på vinsten och en ersättningsvinnare kommer att dras enligt samma tillvägagångssätt som anges ovan i punkt 3.


Alla vinnare av 2:a priset (Fribiljett hos JumpYard) kommer att underrättas via e-post till de uppgifter som är registrerade i appen och denna vinst (Fribiljett hos JumpYard) behöver inte bekräftas av vinnare. Vinnarna informeras om en personlig kod, som kan nyttjas för att lösa in vinsten hos JumpYard.


Deltagaren ansvarar för att de angivna uppgifterna under kontoinformation i Lidl Plus-appen är korrekta. Om telefonnumret/e-postadressen är ogiltigt på grund av att felaktiga uppgifter lämnats, kommer anspråket på vinsten och deltagandet att utraderas utan ersättning. Vinsten kan inte bytas ut mot kontantbetalning eller varuvinster. Vinsten är personlig. Eventuell vinstskatt står vinnaren för.


4. Fullständig lista över vinster

Vinster:


1:a pris Jumpparty Midi hos JumpYard (gäller 1 år efter aktiveringsdatum)


I Jumpparty Midi ingår följande:


• 1 timmes hopptid

• JumpSocks (greppstrumpor)

• 40 minuter i kalasrum

• Mat eller fika

• Dryck

• Presentpåse till födelsedagsbarnet

• Max 10 personer per kalas

• Värde Midi-kalas: 2790 kr


20 vinnare


Kalaspaket hos JumpYard innefattar 1 timmes inträde i parken, 40 minuters tillgång till ett eget kalasrum och mat eller fika till alla deltagare. Det ingår greppstrumpor och saft till alla deltagare och en presentpåse till födelsedagsbarnet. I vinsten ingår max 10 personer per kalas, men ytterligare platser går att boka för 279 kr per person, som vinnare står för kostnaden av. Vinsten går att nyttja i alla trampolinparker i Sverige. Bokning av vinst sker via kontakt med ansvarig på JumpYard.


2:a pris Fribiljett hos JumpYard (gäller 1 år efter aktiveringsdatum)


• 1 timmes hopptid

• Värde fribiljett: 199 kr


100 vinnare


Vinnarna får en fribiljett hos JumpYard för en timmes hopptid i trampolinparken som förbokas. Vid bokning av hopptid under måndag-fredag (ej skollov, helgdagar, eller klämdagar) ingår en extra timmes hopptid. Vinsten går att nyttja i alla trampolinparker i Sverige. Bokning av vinst sker på JumpYards hemsida (https://www.jumpyard.se/).


5. Övrigt

Vid eventuella tveksamheter gällande tävlingen, dess villkor och vinst är det upp till deltagaren att kontrollera vad som gäller. Lidl Sverige KB tar inte ansvar för skrivfel, tekniska svårigheter, force majeure eller andra problem som kan påverka anmälan, deltagandet i tävlingen eller tävlingens slutresultat för deltagaren. Rättsliga åtgärder är uteslutna. Vinster kan inte överföras till tredje part. Deltagaren har ingen rätt till ersättning, skadestånd eller andra anspråk mot Lidl Sverige KB.


II. Dataskyddspolicy

1. Uppgifter om den personuppgiftsansvarige

Lidl Sverige Kommanditbolag, org. nr 969667–6312, Box 6087, 177 45 Järfälla (”Lidl Sverige”), är personuppgiftsansvarig för behandling av deltagarnas och vinnarnas personuppgifter. Lidl Sverige har utsett ett dataskyddsombud som finns tillgängligt under dataskydd@lidl.se


2. Kategorier och ursprung för uppgifterna

För att genomföra vinstdragningen kommer följande personuppgifter att överföras till Lidl Sverige av Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Tyskland:


kund-ID för alla deltagare i vinstdragningen som registrerade sig på Lidl Plus och uppfyller kraven för att delta i vinstdragningen genom att ha samlat in de nödvändiga stämplarna;


för- och efternamn samt telefonnummer och e-postadress till vinnaren.


Fotografier eller videor av vinnaren kan komma att tas under utdelning av vinst. Dessa kan komma att publiceras tillsammans med vinnarens namn och i vissa fall hemort, i Lidls olika reklammedia (såsom pressmeddelande, lidl.se, personaltidning, Facebook).


3. Syftet med databehandlingen/rättslig grund

Lidl Sverige kommer endast att använda de personuppgifter som samlats in i samband med deltagandet i vinstdragningen för att genomföra vinstdragningen (t.ex. vinnare att dra, meddela och tillkännage vinnare, skicka vinsten). Den rättsliga grunden för behandling i samband med vinstdragningar är artikel 6.1 b) i dataskyddsförordningen (GDPR). Utan dessa uppgifter är det inte möjligt att delta i vinstdragningen.


Om vi kommer att använda oss av foto och eller video när vi tillkännager vinnaren kommer uppgifterna behandlas på grundval av artikel 6.1 f) GDPR. Lidl har ett berättigat intresse av att marknadsföra sig själv och sina vinstdragningar; dessutom finns det ett allmänt intresse (särskilt från de andra deltagarnas sida) av att se att vinstdragningen äger rum och att vinster blir vunna.


4. Mottagare/kategorier av mottagare

Vinnarens uppgifter kommer att överföras till Jump Yard Concepts AB, org.nr: 559055-6717 (”JumpYard”) som är vår samarbetspartner för just denna tävling. JumpYard kommer att administrera bokning av vinst. För detta ändamål är JumpYard ansvariga för hanteringen utav dina personuppgifter. För frågor kring hur JumpYard hanterar uppgifter, kan de kontaktas på: gdpr@jumpyard.se.


Annan överföring till tredje part sker endast när där detta är nödvändigt för genomförandet och/eller administrerandet av vinstdragningen (t.ex. skicka priset via ett logistikföretag) eller för att publicera vinnaren i ovan nämnda reklammedia. Utöver det överför vi inte uppgifterna till tredje part.


I vissa fall vidarebefordrar vi dina personuppgifter till tjänsteleverantörer som har fått skriftligt uppdrag av oss och som regelbundet kontrolleras av oss. Dessa företag driver aldrig sina egna syften med dina personuppgifter.


Om vi överför personuppgifter till mottagare i länder utanför det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES), säkerställer vi att adekvat nivå av dataskydd tillhandahålls genom åtgärder såsom: bindande företagsregler, standardavtalsklausuler, certifieringsmekanismer eller erkända uppförandekoder.


5. Lagringstid/kriterier för att fastställa lagringstiden

I slutet av vinstdragningen och tillkännagivandet av vinnaren kommer deltagarnas personuppgifter att raderas. I händelse av icke-kontantpriser kommer vinnarens data att lagras under gällande lagstadgade garantianspråk.


Om foto och videos förkommer på vinnaren, kommer de att bli raderade enligt uppsatta lagringstider för respektive reklammedia.


6. Var vi behandlar personuppgifter

Uppgifterna som vi samlar in från deltagarna lagras inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet ("EES") men kan i vissa fall också överföras till och behandlas i ett land utanför EES. All sådan överföring av dina personuppgifter kommer att utföras i enlighet med gällande lagar.


Närhelst det är tillämpligt, för överföringar av personuppgifter från ett land inom EES till ett land utanför EES som inte har kvalificerat sig för en adekvat skyddsnivå av EU-kommissionen, använder Lidl sig av standardavtalsklausuler med kompletterade skyddsåtgärder eller andra tillåtna överföringsmekanismer enligt gällande lagar. Om du vill ha närmare information om till vilka länder utanför EU/EES-området vi överför dina personuppgifter och vilka skyddsåtgärder som vi har vidtagit för att skydda dina personuppgifter kan du kontakta oss på dataskydd@lidl.se


7. De registrerades rättigheter

Du har rätt att kostnadsfritt få information om de personuppgifter som lagras om dig. Dessutom har du rätt att kräva radering eller begränsning av behandlingen av dina personuppgifter samt rätt att få uppgifterna i fråga i ett strukturerat format. Du har rätt att när som helst invända mot den behandling som krävs för att tillvarata berättigade intressen hos Lidl Sverige eller hos tredje part. Du har också rätt till rättelse om du upptäcker att Lidl Sverige behandlar icke korrekt information om dig. För mer information om registrerades rättigheter se https://www.lidl.se/dataskydd.


8. Rätt att lämna klagomål till en tillsynsmyndighet

Om du har klagomål på hur Lidl Sverige behandlar och skyddar dina personuppgifter och din integritet, har du rätt att lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) eller en annan behörig tillsynsmyndighet.


9. Dataskyddsombud

Lidl Sverige har utsett ett dataskyddsombud för att säkerställa att vi alltid behandlar dina personuppgifter på ett öppet, korrekt och lagligt sätt. Du kan när som helst kontakta vårt dataskyddsombud på adressen dataskydd@lidl.se eller via adress;


Lidl Sverige KB

Att: Dataskyddsombud

Box 6087

175 06 Järfälla

Text And Image Section

Tidigare vinnare

Stort grattis till vinsten av bilen, Evie, samt alla er andra som vunnit i vår tidigare tävling för att fira Lidl 20 år!