Ladda med Lidl!

Passa på att snabbladda bilen när du handlar.

Klicka här för att betala
Ladda med Lidl!

Så här laddar du din elbil

Via smartphone:


Använd din smartphone och scanna QR-koden på laddstolpen.


Logga in och välj betalningsmetod. Kostnaden för din laddning baseras på din faktiska energiförbrukning. Priset som faktureras är per kWh. Observera att vi kommer att reservera ett totalt belopp på maximalt 485 kr vid din betalning, vilket också är det högsta belopp som kan komma att faktureras. Efter avslutad laddning kommer vi enbart att ta betalt för det faktiska beloppet för din laddning, överstigande del av det reserverade beloppet kommer att annulleras.


Anslut laddkabeln till ditt fordon.


Terminalen visar när bilen laddas.


För att avsluta laddningen, använd länken i din smartphone eller koppla ur din laddkabel från ditt fordon.

Allmänna villkor och dataskyddspolicy

När du använder våra laddstationer kan vi behöva samla datauppgifter. Dessa data kan inte användas av Lidl Sverige för att identifiera personer.


För mer information, allmänna villkor samt dataskyddspolicy från vår servicepartner ”Chargepoint” klicka här.

Frågor & svar

Vår servicepartner "chargepoint" utreder faktisk förbrukning och betalning. Om ingen förbrukning har skett så återbetalas pengarna inom 30 dagar, men oftast sker det snabbare än så.

Vår servicepartner "chargepoint" utreder faktisk förbrukning och betalning. Om ingen förbrukning har skett så återbetalas pengarna inom 30 dagar, men oftast sker det snabbare än så.

Vår servicepartner "chargepoint" utreder faktisk förbrukning och betalning. Vi har inte möjlighet att påskynda hanteringen, utan om ingen förbrukning har skett så återbetalas pengarna inom 30 dagar.

Ett kvitto skickas till den angivna e-postadressen. Kontrollera att e-postadressen är korrekt och ifall kvittot kan ha hamnat i din skräppost.

För att vi ska kunna utreda ärendet behöver vi från dig som kund få in underlag på att fel debitering har skett. Välkommen att kontakta vår kundtjänst här.

Börja med att scanna QR-koden som finns på laddstolpen med din smartphone. Du kommer sedan behöva logga in och välja betalningsmetod. När detta är gjort ansluter du laddkabeln till ditt fordon och genom terminalen ser du att bilen laddas. Under frågor & svar kan du läsa mer om hur laddningen går till.

I dagsläget finns det inget kort eller tagg för betalning, utan betalningen sker online genom ditt inlogg, där du väljer din betalningsmetod. Instruktioner för betalningen finner du på denna hemsida eller genom att scanna QR-koden vid laddstolpen.

För AC (långsamladdning) betalar du 2,95kr/kw och för DC (snabbladdning) betalar du 4,4kr/kw.

Ingen app krävs för att du ska kunna ladda ditt fordon. Med hjälp av din smartphone scannar du QR-koden på laddstolpen och loggar in. Du väljer även din betalningsmetod under inloggningsprocessen.

Du behöver ingen kod för att starta din laddning. Med hjälp av din smartphone scannar du QR-koden på laddstolpen och loggar in. När du är inloggad och har valt din betalningsmetod ansluter du laddkabeln till ditt fordon. Terminalen visar när laddningen är igång.

Tyvärr är informationen om RFID-kort felaktig. För att ladda behöver du scanna QR-koden på laddstolpen genom din smartphone, där du sedan kommer att välja din betalningsmetod.

Det finns ingen gräns för hur länge man får ladda. Det är inga problem att ladda flera gånger om dagen om man skulle behöva det.

Vi erbjuder inte gratis laddning vid våra butiker. När du väljer att ladda ditt fordon hos oss betalar du 2,95kr/kw för AC och 4,4kr/kw för DC.

Vid våra laddstationer hittar du olika typer av laddare, där den vanligaste är typen DC 50 kW.

I dagsläget har vi inga samarbetspartners. Instruktioner för laddning finner du genom att scanna QR-koden på laddstolpen.

Om din laddning inte kan avslutas behöver du säkerställa att du följer laddningsinstruktionen. Om problemet kvarstår är du välkommen att ringa till Chargepoint som hjälper dig. Numret till Chargepoint hittar du vid laddstolpen.

Om du inte får ut laddkabeln ur bilen ska du låsa bilen följt av att låsa upp den igen. Därefter ska låsningen av laddkabeln släppa. Skulle laddkabeln ändå inte gå att få loss, tryck då på den röda "emergency"-knappen på laddstationen.

Skulle displayen och QR-koden inte fungera innebär det dessvärre att ladstationen tillfälligt är ur funktion. Du är välkommen att testa en annan av våra laddstationer.

Då vi inte har någon gräns för hur länge eller hur ofta man får ladda, så kan vi inte göra något åt detta. I övrigt gäller riktlinjer för parkering som finns anslagen vid de flesta av våra butiker.

I dagsläget har våra laddstationer samma öppettider som butiken.