The browser is not supported
To display the website correctly, please use one of the following browsers.CautionPlease update your browser, if you proceed with this browser, your shopping experience might not be successful!
    Brand Navigation
    1. Om oss
    2. Hållbarhet
    3. Press
    4. Fastighet
    5. Jobba på Lidl
    6. Kontakta oss

    Som dagligvaruhandlare är vi medvetna om den viktiga roll vi spelar när det gäller näringslära och det ansvar vi har gentemot våra konsumenter och vår planet. Våra insatser för en medveten kosthållning syftar till att hjälpa och stödja allas hälsa och planetens hållbarhet. Genom att vidta strukturella åtgärder för att främja hälsa och stödja medveten kosthållning siktar vi på att erbjuda alla det bästa utbudet av produkter för hälsosam och hållbar kosthållning till 2025 genom att följa vår strategi "Conscious Nutrition". Vi tar med oss våra hållbarhetsambitioner till våra sportpartnerskap och visar hur Lidl kan vara en del i att stödja alla typer av lag, från familjer till vänner och fans. Lidl finns alltid vid din sida och kan hjälpa dig att övervinna alla livets dagliga utmaningar.


    Från stora sportevenemang till mindre lokala tävlingar, vi vet att sport kan hjälpa till att inspirera människor att bli aktiva. Våra sportsponsorskap är noggrant utvalda för att säkerställa att vi når alla våra intressenter och fortsätter att hjälpa alla att leva hälsosammare, mer aktiva och hållbara liv. Som en del av vår internationella CSR-strategi utökar vi regelbundet vårt produktsortiment med fler växtbaserade produkter. Detta bidrar också till vårt Net-Zero åtagande att minska våra växthusgasutsläpp till Net-Zero längs hela vår värdekedja till 2050.


    Med kampanjen "We're On Your Team" betonar Lidl att företaget står vid allas sida varje steg på vägen: i butiken, hemma och på arenan. Sport och fysisk träning i kombination med hälsosam kost är bra för alla, inte bara för professionella idrottare. Lidl står vid din sida - från att hålla låga priser och göra enkel, hälsosam och färsk mat lättillgänglig, till att föra alla närmare de största sportevenemangen i Europa. För att vi vill göra mer av det som är bra för vår planet, bra för människor och bra för dig - för en bättre morgondag.

    UEFA Women's EURO 2025

    Under mottot "Never Stop Growing" understryker Lidl sitt långsiktiga engagemang för att främja damidrott, hälsomedvetna val och ungdomars personliga utveckling vid årets fotbolls-EM för damer.

    Som en del av sin aktivering kommer Lidl att lansera initiativ som är centrerade kring näringslära, ungdomars egenmakt och inkludering - för att stödja fans och spelare både på och utanför planen.

    Lidl har en rad olika aktiveringar planerade, både i Fan Zones och runt själva turneringen i Schweiz, för att stärka både stödet för turneringen och bidra till att skapa en bättre morgondag.



    Robin Ruschke, Executive Vice President - Marketing på Lidl International:

    "At Lidl, we know how football can bring us all together, and with the UEFA Women’s EURO 2025 tournament we are continuing our commitment to football after a successful UEFA EURO 2024, and building on our pioneering sponsorships, in women's sports, such as handball or Lidl-Trek. That is why once again we are running a series of activities for both our customers, and our wonderful #teamlidl, during the competition. It is going to be a great summer, and we can’t wait to see the Lidl team spirit showcased once again!”

    Fotbollsspelare med Adidas-skor på en blå plan.

    Lidl Youth Camp

    Vid UEFA Women's EURO 2025 vill Lidl göra skillnad, och det är därför vi använder vårt partnerskap med UEFA för att skapa ett fotbolls- och hälsosamt livsstilsfokuserat program för unga kvinnor - Lidl Youth Camp, i samarbete med #WePlayStrong. Det paneuropeiska helgprogrammet är ett utrymme för unga kvinnor att upptäcka sin potential, driva sin ambition och växa sig starkare - tillsammans.

    Fan Zone Activations

    För ännu ett år, stöttar Lidl kunder och fans genom att hjälpa dem att göra medvetna val för att stödja sig själva, alla människor och vår planet. Det är därför Lidl erbjuder ”Fresh Stations” i Fan Zones, för att erbjuda fansen muggar med frukt som ett fräscht, hälsosamt alternativ som säkerställer att det inte bara finns mer färskhet och variation på tallriken utan också ger fansen en naturlig och hälsosam energiboost.

    Fresh Field

    För att främja medveten näring och färskhet för schweiziska turister och UEFA-fans har Lidl skapat en matkälla som är lika stor som en fotbollsplan. Bara 30 minuter från Zürich har Lidl planterat 8 sorters frukt och grönsaker som kommer att producera över 15 ton färskvaror, skörden doneras sedan till olika organisationer.

    Flygfoto över en camping vid en sjö, med odlingar och en restaurang.
    En kvinna jonglerar med en fotboll i luften på en fotbollsplan.

    Awareness Team

    I sommar kommer Lidl att samarbeta med UEFA för att leverera ”awareness teams” på alla åtta arenor under 31 matcher. Dessa team består av specialutbildade ambassadörer som är dedikerade till att främja inkluderande och respektfulla miljöer för alla fans. Dessa "awareness teams" ska främja rättvisa och respekt på alla arenor och finns där som vänliga ansikten i publiken för att erbjuda stöd, uppmuntra enighet och se till att alla får ta del av glädjen i spelet.


    Dr Jennifer Cords, Senior Vice President för Corporate Affairs på Lidl International:

    "Through our partnership with the UEFA Women’s EURO 2025TM, we want to extend our core value of respect to all fans at the tournament. Encouraging supportive environments is important goal for all of us at Lidl, which is why we are providing the Awareness Team to all 8 stadiums for the 31 matches of this year’s tournament. Our Awareness Teams will advocate a stadium culture which promotes fairness, respect and belonging, as a welcoming hand to anyone who needs it.”

    VårtFärska sortiment