The browser is not supported
To display the website correctly, please use one of the following browsers.CautionPlease update your browser, if you proceed with this browser, your shopping experience might not be successful!
    Brand Navigation
    1. Om oss
    2. Hållbarhet
    3. Press
    4. Fastighet
    5. Jobba på Lidl
    6. Kontakta oss

    Ladda ned Lidl-appen!

    1. Tillämpningsområde och förhållande till andra föreskrifter

    De här allmänna Lidl Plus-villkor (”allmänna villkor”) reglerar deltagande i Lidl Plus lojalitetsprogram (”tjänsten ”). Tjänsten tillhandahålls av Lidl Stiftung & Co. KG (”Lidl Stiftung” eller ”vi”), Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Tyskland, telefon: 020-190 80 70, mail: kundtjanst@lidl.se. Lidl-stiftelsen har rätt att använda underleverantörer och/eller andra företag inom Lidl-koncernen (”Lidl-företag” eller ”Lidl”) för att tillhandahålla tjänsten. Tjänsten riktar sig till konsumenter (”användare” eller ”du”) som vill reservera produkter via Lidl Plus och/eller som vill erhålla an-passad information, om erbjudanden och kampanjer från Lidl och utvalda samarbetspartners via Lidl Plus, som i största möjliga grad motsvarar varje användares intressen. Lidl Plus syftar också till att användare ska få mer relevant innehåll och att Lidl inte skickar sådant innehåll som för användaren är ointressant. Notera att alla tjänster nedan inte nödvändigtvis erbjuds i Lidl Sverige ännu. Grunden för att fastställa relevant innehåll är köp- och användarbeteende avseende pro-dukterna och tjänsterna från Lidl-företagen, enligt vad som beskrivs nedan. Tjänsten görs till-gänglig på grundval av följande villkor. Du kan hämta och spara eller skriva ut aktuella och gällande allmänna villkor när som helst från denna länk. Lidl förbehåller sig rätten att ensidigt ändra villkoren (så att de följer den tekniska utvecklingen och är anpassade till de erbjudanden som erbjuds). Det är upp till konsumenten att kontrollera eventuella ändringar av villkoren. De aktuella villkoren finns tillgängliga på Lidls hemsida.

    För att öppna PDF-filen behöver du ha Adobe Acrobat Reader.
    För att öppna PDF-filen behöver du ha Adobe Acrobat Reader.

    2. Villkor för deltagande

    Du måste vara 18 år gammal och konsument för att registrera dig för vår tjänst. Deltagande får endast ske för privat bruk. Ett kommersiellt deltagande är uteslutet.

    3. Registrering, konto och fullgörande av avtal

    För att kunna använda vår tjänst måste du skapa ett konto.


    Du registrerar dig för att kunna använda tjänsten och det gör du genom att tillhandahålla den begärda informationen i registreringsprocessen, ange användarnamn och lösenord för ditt konto ("Inloggningsuppgifter") och klicka på knappen "Registrera dig nu " ("Erbjudande"). Du kan när som helst avbryta din registrering eller ändra informationen du har angivit i de olika fälten eller genom att stänga appen. Under registreringsprocessen måste ditt mobiltelefonnummer verifieras. För att göra detta skickar vi dig ett SMS med en bekräftelsekod. Utan verifiering av mobiltelefonnumret kan registreringsprocessen inte fortsätta.


    Efter att du har slutfört registreringsprocessen kan du när som helst ändra informationen du angett genom att gå in på ditt personliga konto.


    Vid mottagande av erbjudandet att ingå avtalet skickar vi en bekräftelse på mottagande av er-bjudandet (”orderbekräftelse”) till den e-postadress du angav under registreringen. Denna order-bekräftelse representerar också vårt godkännande av erbjudandet (”ingående av avtal”) och innehåller en verifieringslänk. Tjänsten aktiveras och kan användas så snart du mottagit orderbekräftelsen.


    Eftersom vi erbjuder tjänsten frivilligt och kostnadsfritt för dig, har vi rätt att neka skapandet av ett konto i enskilda fall utan att ange en orsak.


    E-postadressen och mobilnumret som du anger får inte vara allokerade till ett annat konto. Det är heller inte tillåtet att ange en e-postadress, mobilnummer eller andra kontaktuppgifter som inte tillhör dig, särskilt så kallade ”utskicksadresser” ogillas. Du måste förvara dina uppgifter säkert. Det är inte tillåtet att låta andra personer få åtkomst till ditt konto.


    All interaktion med Lidl som sker via ditt konto tillskrivs dig. Det är också fallet om en tredje per-son agerar via ditt konto, om den tredje personen kunde använda ditt konto på grund av ditt försumliga beteende. Det är din plikt att informera oss omedelbart om all obehörig användning av ditt konto och att ändra dina åtkomstuppgifter om du misstänker att ditt konto har använts av andra personer.


    För att registrera dig på Lidl Plus gå in via vår Lidl-app.


    Användningen av kontot på enheter med Android-operativsystem är endast möjligt om enheten använder webbläsaren Google Chrome.


    För ingående av avtalet så har den svenskspråkiga versionen tolkningsföreträde.

    4. Lidl Plus tjänsten

    Det här avsnitt 4 gäller endast vid användning av Lidl Plus-tjänsten. Med ”Användning av Lidl Plus-tjänsten” i enlighet med dessa villkor avses användningen av Lidl Plus från första inloggningen med ditt Lidl Plus-konto, vilket kan ske automatiskt efter en lyckad registrering. För att kunna använda funktionen Click & collect gäller Avsnitt 6. Observera att du endast kan använda denna tjänst om du använder Lidl Appen, om den inte används kommer Click & collect inte att vara till-gänglig för dig.

    4.1 Individanpassad marknadsföring

    Syftet med tjänsten är framför allt att visa dig information som är skräddarsydd efter dina behov och att utforma personliga erbjudanden och tjänster Erbjudandena och tjänsterna kan komma från Lidl såsom från våra samarbetsparters.


    Deltagande i Lidl Plus är kostnadsfritt. Tjänsten bygger dock på att du tillhandahåller de uppgifter som anges i det här avsnittet.


    Med Lidl Plus kan du njuta av ett brett utbud av tjänster som är skräddarsydda efter dina behov. De inkluderar bland annat erbjudanden som är anpassade för dina behov och önskemål, deltagande i tävlingar och rabatter samt specialerbjudanden. För att uppfylla detta kommer vi att försöka fastställa dina intressen och preferenser när det gäller produkter och tjänster som erbjuds av Lidl.

    4.2 Datainsamling och lagring

    Informationen i detta avsnitt utgör grunden för Lidls beslut om dina personliga erbjudanden

    4.2.1 Registrering på Lidl Plus

    Vid registreringen begär vi följandepersonuppgifter: förnamn, födelsedatum, e-postadress, mobiltelefonnummer och ett lösenord. Titel och kön är frivilligt. För en bekväm inloggning har du möjlighet att aktivera funktionen ”Fortsätt inloggad”. Vid aktivering av funktionen placeras en permanent cookie (12 månader) i din enhets webbläsare, vilket säkerställer att kontot känner igen dig nästa gång du besöker det. Denna cookie kan raderas när som helst via inställningarna i din webbläsare.


    Om du registrerar dig hos en ansluten onlinetjänst utan att tidigare vara registrerad hos en, skapar du automatiskt ett Lidl Plus-konto. Om du sedan tidigare är registrerad hos en annan online-tjänst som är integrerad med ditt Lidl Plus-konto kan du logga in på den onlinetjänsten med dina befintliga inloggningsuppgifter. Om Lidl-företagen erbjuder nya onlinetjänster i framtiden kan du eventuellt använda dem via ditt Lidl Plus-konto. Ytterligare användarvillkor kan gälla för enskilda onlinetjänster. Lidl Plus-funktionen för enkel inloggning ger dig en identitet över flera portaler som känns igen och verifieras av de anslutna onlinetjänsterna och som du kan hantera via ditt Lidl Plus-konto. Med Lidl Plus-kontot kan du se, komma åt, hantera och korrigera dina uppgifter från olika onlinetjänster på en central plats. Ditt Lidl Plus-konto lagrar dina personuppgifter och in-formation samt som du har angett när du använder andra onlinetjänster. På så sätt finns alla dina personuppgifter, inloggningsuppgifter, frivilligt lämnad information om dina levnadsförhållanden och intressen från avsnittet "Om mig", information om de förmåner som beviljas, samt information om lagrade betalningsmetoder och historik över köp och beställningar, tillgängliga för dig att se på ditt konto. Vid behov kommer dina uppgifter att överföras till respektive onlinetjänst när du använder specifika erbjudanden för att möjliggöra enklast möjliga användning av respektive onlinetjänst och, om nödvändigt, även genomförande av respektive transaktion.


    När du använder Lidl Pay via Lidl Plus kan du aktivera så kallad ”tvåfaktorsautentisering” för alla dina onlinetjänster. Efter att du har aktiverat tvåfaktorsautentisering kommer du att bli ombedd att ange en verifieringskod varje gång du loggar in på ditt konto. Denna kod skickas till det mobil-telefonnummer eller den e-postadress du registrerat hos oss.


    Om du inte längre vill ha tvåfaktorsautentisering kan du när som helst inaktivera den i Lidl Plus eller markera en enhet som betrodd. I det fallet kommer du däremot inte längre kunna använda Lidl Pays mobila betalningstjänst.

    4.2.2 Uppgifter från Lidl Plus

    Om du frivilligt har lämnat viss information om dina omständigheter och intressen i ditt Lidl Plus-konto kan Lidl-företagen använda den informationen i olika onlinetjänster (särskilt för att visa dig personliga erbjudanden där).

    4.2.3 Butiksbesök

    När du identifierar dig i kassan registrerar Lidl vilken butik du besökte, de produkter du köpt eller returnerat efter typ, kvantitet och pris, de kuponger och pantcheckar du löst in, kvittots totala belopp, det genomsnittliga beloppet på dina kvitton under en viss period, hur ofta du köpte dem, betalningstidpunkten samt vilken betalningsmetod som har använts.


    Du kan antingen identifiera dig i kassan med ditt digitala kundkort eller med det mobiltelefon-nummer som du har kopplat till ditt konto. Kuponger i Lidl Plus registreras endast om du innan identifiering i kassan har aktiverat dem i appen under ”kuponger”.

    4.2.4 Kundtjänst

    Uppgifter du lämnar vid kontakt med Lidls kundtjänst kan komma att sparas och senare användas.

    4.2.5 Spårningsdata från onlinetjänster

    Om du har samtyckt till behandling av spårningsdata i onlinetjänster för användning i Lidl Plus, kommer vi att använda den informationen för att fastställa dina personliga erbjudanden.


    Vänligen observera vår integritetspolicy.

    4.2.6 Produktreservation

    Om du reserverar produkter via Lidl Plus och sedan köper dem i butik samlar Lidl både in information om din användning av vår reservationstjänst och de produkter som du köpt.

    4.2.7 Partnererbjudanden

    Lidl Plus ger dig möjlighet att få rabatterade erbjudanden från Lidls samarbetspartners. I regel innehåller dessa erbjudanden ett generiskt eller individualiserat identifikationsnummer ("kampanjkod") utfärdat av respektive samarbetspartner, vilket du måste ange nvid inlösen av erbjudandet eller som läses in automatiskt. För vissa av erbjudandena måste du identifiera dig som Lidl Plus-kund med hjälp av en QR-kod eller ditt digitala kundkort. Partnererbjudanden är inte ett er-bjudande från Lidl och därav omfattas mottagandet och användningen av erbjudandena uteslutande av respektive samarbetspartners villkor och dataskyddsinformation. Det innebär att partnererbjudanden från en samarbetspartner kan ändras och/eller tas bort från tid till annan. Partnerföretagen informerar Lidl om inlösen av kuponger, värdekuponger, värdekoder etc. Om funktionen ”Partnerförmåner” innehåller externa länkar (hyperlänkar) till webbplatser från tredje part, är dessa länkade webbplatser enbart föremål för respektive operatörs ansvar.


    Om ett specialerbjudande inom Lidl Plus beviljas för upphandling av tjänster med våra samarbets-partners, kommer Lidl att få tillgång till dina kontaktuppgifter (e-postadress och mobilnummer) för att vi ska kunna koppla specialerbjudandet till ditt konto.

    4.2.8 Lidl Charge

    Med Lidl Plus har du även möjlighet att använda laddstationer som drivs av Lidl Dienstleistung GmbH & Co. KG ("driftsföretag "). För att erhålla el måste lämpliga avtal ingås med driftföreta-get. För att starta laddningsprocessen med Lidl Plus vid en av dessa laddstationer måste du iden-tifiera dig med Lidl Plus vid respektive laddstation och starta laddningsprocessen. Innan du påbör-jar laddningen, anslut ditt elfordon till laddpunkten och välj önskad laddpunkt i Lidl Plus.


    Dessa villkor gäller inte för köp av el eller användning av laddstationer. I detta fall är endast de specifika villkoren för respektive operativa företag relevanta.

    4.2.9 Lidl Pay

    I allmänhet


    Lidl Plus ger dig tillgång till en mobil betalningstjänst (”Lidl Pay”), där du kan registrera ditt betal- eller kreditkort. Detta gör det smidigt att betala för de varor eller tjänster du har köpt med din mobila enhet vid olika betalningsställen (t.ex. i kassan etc.). Du kan registrera betal- och kredit-kort från Visa, Mastercard och Maestro för den här tjänsten. Användningen av mobilbetalnings-funktionen kan vara föremål för ytterligare villkor och integritetsmeddelanden från de berörda betalningsleverantörerna. Den obligatoriska registreringen i Lidl Plus sker i en säker miljö.


    Kortregistreringsprocess


    Du kan lagra flera betal- och/eller kreditkort för användning av Lidl Pay. Innan du kan registrera ett kort för första gången kommer du att bli ombedd att skapa en personlig lösenkod. Lösenko-den bör inte vara samma som din kortpinkod. Om du använder andra autentiseringsmetoder kan användarvillkor och integritetspolicy från respektive leverantör också gälla (t.ex. TouchID- eller FaceID-funktionerna från Apple). Efter att du har gjort din första kortregistrering eller lagt till ytterligare kort kommer du att omdirigeras till en säker webbplats hos betalningsplattformsleve-rantören för kortregistrering i Lidl Plus. Här har du möjlighet att ange de uppgifter som krävs som exempelvis kortnummer, giltighetstid och betal-/kreditkortsverifieringsnummer (CVV2), namn och efternamn. När registreringen har bekräftats i formuläret, det vill säga efter att betaltjänstleverantören har kon-trollerat uppgifterna och du har godkänt med Bank-ID, genereras en så kallad token som lagras i din Lidl Plus-kundprofil. Token är en identifieringsfunktion som inte innehåller några kortuppgifter och används endast för att tilldela det registrerade kortet hos betaltjänstleverantören till ditt kredit- eller betalkort under en transaktion.


    Vid lyckad kortregistrering skickar betaltjänstleverantören Lidl förutom token, de första 6 eller 8 (beroende på längden på IBAN-nummer ”Bank Identification Number”) och de sista 4 siffrorna i ditt kortnummer samt kortets utgångsdatum och kopplar dem till din Lidl Plus-kundprofil.


    Betalningsprocess


    När du öppnar ditt digitala Lidl Plus-kundkort kan du använda en markeringsknapp för att ange att du vill använda mobilbetalning i kassan. Den här inställningen kommer att behållas tills du ändrar den igen. Detta gäller däremot inte betalning vid laddstation. Om du har valt mobilbetalning måste du ange din lösenkod före varje betalningsprocess för att generera den digitala ko-den. Koden är giltig i 15 minuter. Efter15 minuter måste du skapa en ny kod.


    Under betalningsprocessen skickas token som identifierar ditt betal-/kreditkort till betalningsleverantören tillsammans med det belopp som ska betalas och annan transaktionsspecifik information. När transaktionen har bekräftats, slutförs ditt köp av varor eller tjänster och du erhåller en faktura med relevanta korttransaktionsuppgifter, precis som vid alla andra köp av varor eller tjänster med betal- eller kreditkort.


    För att kunna genomföra betalningstransaktionen i enlighet med bestämmelserna i direktiv (EU) 2015/2366 (”PSD 2”), tillämpliga nationella genomförandelagar och den delegerade förordningen (EU) 2018/389, gör vi det möjligt med hjälp av våra tjänsteleverantörer för ditt kreditinstitut eller det institut som utfärdat din betalningsmetod (t.ex. ditt betalkort eller kreditkort) möjlighet att utföra kundautentisering och preliminära riskanalyser i syfte att bedöma behovet av sådan kundautentisering. Detta är för att säkerställa att du själv använder betalningsmetoden och inte någon annan med otillbörliga avsikter. Den här informationen gäller särskilt data om dig, den aktuella transaktionen och ditt tidigare betalningsbeteende.


    Försiktighet vid hantering av lösenkod


    Du är skyldig att skydda lösenkoden som du har angett för mobilbetalning, vilket innebär (1) att inte vidarebefordra lösenkoden till tredje part, (2) att förvara lösenkoden separat från din mobil-telefon och i synnerhet (3) att inte spara lösenkoden, till exempel i din telefons anteckningsfunktion.


    Blockering av Lidl Pay


    Lidl har särskild rätt att spärra ditt Lidl Pay, särskilt om något av följande fall gäller:


    • Om detta är nödvändigt för att skydda våra eller betaltjänstleverantörens legitima intressen,

    • vid missbruk eller bedräglig användning av Lidl Plus eller Lidl Pay eller om det finns miss-tanke om missbruk eller bedräglig användning av Lidl Plus eller Lidl Pay,

    • förutsatt att du eller kundtjänst har inaktiverat den så kallade " tvåfaktorsautentiseringen " för ditt Lidl Plus-konto. Med tvåfaktorsautentisering blir du ombedd att ange en verifieringskod varje gång du loggar in på ditt konto. Denna kod skickas till det mobiltelefon-nummer eller den e-postadress du har registrerat hos oss.


    Att blockera Lidl Pay innebär att du inte längre kan behandla betalningar via Lidl Pay. Om möjligt kommer vi att informera dig om en blockering av Lidl Pay innan blockeringen och ange orsaken. Detsamma gäller för upplåsning.


    Avaktivering av Lidl Pay


    Vi har särskild rätt att avaktivera Lidl Pay åt dig, särskilt i följande fall:


    • Om lösenkoden för Lidl Pay eller om kredit- eller betalkortets utgångsdatum angavs fel-aktigt fem gånger i rad;


    Om ditt kredit- eller betalkort har gått ut. En avaktivering av Lidl Pay innebär att du inte längre kan behandla betalningar via Lidl Pay.


    Glömd lösenkod


    Om du inte längre kommer ihåg ditt Lidl Pay lösenkod har du möjlighet att ändra din lösenkod utan att förlora de uppgifter du angett.


    Beroende på vilka betalningsuppgifter du har sparat hos Lidl Pay måste du göra en enkel eller dubbel säkerhetskontroll för att ange en ny lösenkod. Säkerhetskontrollen kan innefatta att begäran om betalningsuppgifter, validera mobiltelefonen eller andra uppgifter såsom utgångsdatumet för det registrerade betal- eller kreditkortet.

    4.3 Datananalys

    Lidl sammanställer de uppgifter som beskrivs i avsnitt 4.2 i vår databas. Vi utvärderar uppgifterna i syfte att identifiera och skicka information som kan vara av intresse för Vi använder oss av matematiska och statistiska metoder för att fastställa potentiella produktintressen, med hänsyn till vårt produktsortiment. För detta ändamål kommer dina personuppgifter att jämföras med andra kunders personuppgifter. Baserat på denna jämförelse kan vi avgöra vilka andra produkter och kampanjer andra kunder med liknande intressen har visat intresse för och därmed kan vara av intresse för. Lidl åtar sig ingen rättslig skyldighet att säkerställa att databehandlingen alltid fungerar på det sätt som beskrivs ovan. Med ditt samtycke skapar vi analyser av din användning av appen och användarsegmenteringsprofiler. Vi tilldelar dig denna information för de reklamändamål som omfattas av detta avtal. Detta ger oss också allmänna insikter i hur vi kan optimera vår app och hur framgångsrika våra annonskampanjer blir. Vi förser våra annonspartners med statistiskt bearbetade, anonyma uppgifter om framgången för deras annonskampanjer för faktureringsändamål. Våra annonspartners kan inte spåra informationen tillbaka till dig personligen (för andra dataöverföringar, vänligen se vår integritetspolicy för Lidl Plus).


    För att väcka ditt intresse för produktkategorier du normalt inte köper, kan du få erbjudanden för andra produktkategorier i Lidl Plus. Det är det troligt att kunder får olika rabatter för samma produktkategori för att testa Lidls kommersiella kampanjer.

    5. Allmänna villkor för användning av tjänsten

    5.1 Villkor för att använda tjänsten

    För att använda tjänsten behöver du ett giltigt mobilnummer, en e-postadress och ett Lidl Plus-konto.


    För att kunna använda Lidl Plus fullt ut måste du ladda ner programvaran från en appbutik. Det finns specifika programvaruversioner för olika typer av mobiltelefoner. För vissa typer kan lämplig programvara inte erbjudas av tekniska skäl. Om det inte finns någon lämplig programvaruversion för din mobiltelefon kommer du inte att kunna använda tjänsterna på den enheten. Lidl Stiftung strävar dock efter att erbjuda programvaran för så många olika modelltyper som möjligt. På grund av det ständigt föränderliga produktsortimentet på marknaden för mobila enheter kan Lidl Stiftung inte tillhandahålla en aktuell lista över alla mobiltelefoner som tjänsterna kan användas med.


    Användning av tjänsten kräver regelbunden dataöverföring från din mobiltelefon. Omfattningen och frekvensen av dataöverföring beror på typen och omfattningen av användningen av tjänsterna. Du bär själv anslutningskostnaderna som uppstår för dataöverföringen. Beloppet beror på avtalet mellan dig och respektive mobiloperatör. Utan fungerande mobil- eller internetanslutning är det inte möjligt att använda tjänsten fullt ut.


    Kostnaderna för att upprätta och underhålla en internetanslutning på användarsidan ingår inte i de tjänster som Lidl Stiftung tillhandahåller. Den delen reglerar i avtal mellan dig och din internet-leverantör.


    Användningen av tjänsten kräver också tillräckligt med batteri och skärmljusstyrka för att skanna QR-koderna i samband med betalprocessen.


    Användning av tjänsten på manipulerade enheter (t.ex. genom jailbreaking/rooting) är inte tillåten.

    5.2 Språk

    Lidl Plus finns tillgängligt på bulgariska, danska, tyska, engelska, estniska, finska, franska, gre-kiska, italienska, kroatiska, lettiska, litauiska, nederländska, polska, portugisiska, rumänska, ryska, svenska, serbiska, slovakiska, spanska, tjeckiska och ungerska.

    5.3 Åtkomstbegränsning

    Lidl Plus-kontot är lösenordskyddat för att skydda personuppgifter.

    5.4 Aktualisering

    För bästa tillgång till tjänsten krävs dregelbundna uppdateringar av Lidl Appen.

    6. Click & collect

    Avsnitt 6 gäller för användningen av Click & Collect och är endast tillgänglig i Lidl Plus.

    6.1 Föremål

    Med reservationsfunktionen kan du reservera de produkter som anges i Lidl Plus och sedan hämta dem i en butik du väljer. För att göra det måste du först registrera dig för tjänsten via Lidl Plus i enlighet med avsnitt 3. Observera att vissa produkter i vårt sortiment endast är tillgängliga under en begränsad tid. Vi förbehåller oss därför rätten att när som helst begränsa eller inakti-vera bokningsfunktionen i Lidl Plus utan föregående meddelande.

    6.2 Icke-bindande reservation

    En reservation är kostnadsfri inte bindande, vilket betyder att du inte förbundit dig att köpa nå-gon vara till ett visst pris. En reservation skapar inga huvudsakliga avtalsförpliktelser, d.v.s. en reservation förpliktar dig inte att köpa en vara och du kan å din sida inte kräva ger dig inte heller någon rätt till krav på äganderätten till produkterna.

    6.3 Reservationsprocess

    Reservationsfunktionen Click & Collect i Lidl Plus visar dig automatiskt de produkter som finns tillgängliga i din valda butik. Om produkterna inte finns tillgängliga i den valda butiken har du möjlighet att byta till en annan butik. Du gör en reservation genom att först välja produkten i önskad mängd i Lidl Plus och sedan klicka på ”Reservera” för att lägga produkten i din varukorg. Du kan ändra antalet valda produkter eller helt ta bort produkter frånvarukorgen. Reservationen är slutförd så snart du klickar på "Reservationsbekräftelse" i varukorgen. Du får sedan en bekräftelse på mottagandet av din bokning till den e-postadress du angav vid registreringen. Så snart de reserverade produkterna har plockats åt dig i butiken och är redo för avhämtning, får du även ett aviseringsmeddelande via e-post. Den exakta lagringstiden för dina reserverade produkter i den valda butiken finns att läsa i Lidl Plus samt i upphämtningsmeddelandet. Det går inte att förlänga tiden som produkten förvaras i butiken. Du kan spåra statusen för din reservation när som helst i Lidl Plus.

    6.4 Upphämtning och köp i butik

    För att hämta dina reserverade produkter kan du kontakta en butiksmedarbetare i den valda buti-ken och ange ordernumret för reservationen – vilket finns i Lidl Plus, reservationsbekräftelsen eller aviseringsmeddelandet. Köpet av de reserverade produkterna sker när de betalas på plats i butikens kassa. Avtalspartnern är Lidl som driver den valda butiken.

    6.5 Efterföljande ändringar och avbokningar av reservation

    Du kan ändra eller avboka bokningen helt eller delvis i avsnittet ”Din reservation” i Lidl Plus genom att klicka på knappen ”Ändra” eller ”Avbryt reservation”. Genom att klicka på knappen "Ändra" kommer din tidigare reservation att avbrytas och alla dina ursprungligen reserverade produkter kommer att läggas till i din varukorg igen. Du kan sedan redigera din varukorg och bekräfta din reservation igen genom att klicka på "Bekräfta reservation". Om reservationen inte bekräftas på nytt kommer inga produkter att reserveras. Efter varje ändring eller avbokning av din reservation får du ett bekräftelsemeddelande till den e-postadress du angav vid registreringen.


    Som ett alternativ till att avboka, eller om det inte längre är tekniskt möjligt att avboka reservationen då den inte längre har statusen "under förberedelse", kan du också låta reservationen upp-höra att gälla genom att inte hämta de reserverade produkterna inom den förvaringsperiod som anges i avsnitt 6.3.

    6.6 Historik

    Så länge Click & Collect är aktiv i Lidl Plus kommer dina reservationer att visas på ditt konto.

    7 Dina skyldigheter

    Du måste


    • ange korrekt information vid registrering och hålla din profil uppdaterad,

    • uppdatera ditt mobilnummer i Lidl Plus när du byter sådant,

    • hålla ditt lösenord hemligt och ändra det i händelse av missbruk eller misstänkt missbruk och

    • använda tjänsten i enlighet med tillämplig lag.


    Observera också att vi främst använder ditt mobilnummer för att identifiera dig som behörig ägare till ditt Lidl Plus-konto. Det är därför särskilt viktigt att ditt nuvarande mobilnummer alltid lagras i Lidl Plus. Detta är det enda sättet att säkerställa att du kan komma åt ditt Lidl Plus-konto när som helst, även om du glömmer ditt lösenord, och att obehöriga tredje parter inte kan få tillgång till ditt Lidl Plus-konto om du ändrar ditt mobilnummer.

    8. Ångerrätt

    8.1 Rätt till återkallande

    Ångerrätt


    Du har rätt att frånträda det här avtalet inom fjorton dagar utan att uppge någon anledning. För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss (exempelvis via brev eller e-post) om att du vill frånträda det här avtalet. Nedan finns en mall du kan utgå ifrån men den är inte obligatorisk. Viktigt är att du meddelar oss din ångerrätt inom ångerfristen (14 dagar).


    Lidl Stiftung & Co. KG

    Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm

    Telefon: 020-190 80 70

    E-Mail: dataskydd@lidlplus.se


    Konsekvenser av ångerrätt


    Vi att återbetala dig alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av att du valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), snarast möjligt och senast inom fjorton dagar från den dag då vi mottog meddelande om din uppsägning av detta avtal. För denna återbetalning kom-mer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte något annat uttryckligen har avtalats med dig; Du kommer inte att debiteras några avgifter för denna återbetalning. Om någon tjänst har börjat utföras innan du meddelat oss om din ångerrätt måste du betala oss ett lämpligt belopp motsvarande den andel av de tjänster som redan utförts fram till dess. Utgången är kostnaden av den totala omfattningen av de tjänster som anges i avtalet och utifrån beräknas kostnaden för den nyttjade andelen.

    8.2 Formulär för ångerrätt

    För att öppna PDF-filen behöver du ha Adobe Acrobat Reader.

    9. Ansvar

    Lidl Stiftung ansvarar inte för eventuella anspråk till följd av bidrag från oberoende tredje parter, såsom en internetleverantör. Vi är endast ansvariga i fall av påvisat uppsåt eller grov vårdslöshet samt för skador till följd av skada på liv, kropp eller hälsa.


    Vid ringa vårdslöshet är vi endast ansvariga i händelse av överträdelse av en väsentlig avtalsenlig förpliktelse. En väsentlig avtalsförpliktelse i denna mening är en förpliktelse vars fullgörande i första hand möjliggör genomförandet av avtalet och på vars uppfyllelse avtalspartnern därför regelbundet kan förlita sig på. I detta fall är ansvaret begränsat till den typiska och förutsebara skadan vid tidpunkten för avtalets ingående.


    Ansvarsbegränsningarna gäller i enlighet med detta till förmån för våra anställda, ombud och ställföreträdande ombud.


    Ansvar från vår sida för garantier som uttryckligen betecknas som sådana och för anspråk baserade på produktansvarslagen förblir opåverkade av ovan.


    I alla andra avseenden är allt ansvar från vår sida uteslutet.

    10 Uppsägning

    Du har rätt att när som helst avsluta ditt deltagande utan att ange skäl genom att använda funktionen "ta bort konto". Exempelvis kan Lidl Stiftung också säga upp avtalet inom ångerfristen på 14 dagar utan att ange någon anledning. Båda avtalsparters rätt att säga upp avtalet när giltiga skäl därtill finns förblir opåverkade av detta. Uppsägning från Lidl Stiftung uppstår särskilt om användaren bryter mot bestämmelserna i dessa deltagarvillkor. Tills sådana incidenter har klarlagts kan användardata blockeras. I synnerhet vid felaktig information förbehåller vi oss rätten att radera ditt Lidl Plus-konto. Parternas rätt till extraordinär uppsägning av giltigt skäl förblir opåverkad.

    11 Kundtjänst

    Vid frågor vänligen kontakta kundtjanst@lidl.se, eller via kontaktformulär: https://kundportal.lidl.se/SelfServiceSE/s/contactsupport

    12 Slutbestämmelser

    Avtalsspråket är svenska. Dessa villkor reglerar uteslutande affärsrelationer med konsumenter som – eventuellt endast tillfälligt – är bosatta i Sverige och därmed finns det möjligen erbjudande om ytterligare språk i Lidl Plus. Vid språkkonklusion har svenska avtalstexten tolkningsföreträde. Vi är inte skyldiga eller villiga att delta i tvistelösningsförfarande inför en skiljenämnd för konsumenter. Vi strävar dock efter att lösa eventuella tvister som uppstår i samband med avtal i godo.